Hopp til innhold

NLM-barnehagene AS. avd. Heimly

Skrevet av: NLM-barnehagene AS, avd. Heimly | Sist oppdatert 14.10.2015 | Publisert 14.10.2015

Rapport MER kampanjen. S - Etter at vi ble MER-ambassadører har vi hatt mer fokus på et sunt og godt kosthold. Vi serverer måltider som består av grovt hjemmebakt brød med ulike sunne pålegg, og barna får tilbud om agurk, paprika, tomat og salatblader. Barna får også frukt som pålegg på brødskivene (eple og banan). Noen av gruppene i barnehagen serverer oppskåret frukt og grønnsker som avslutning av måltidene, mens andre grupper har 2.måltidet som et eget frukt og grønnsakmåltid, supplert med for eksempel knekkebrød dersom barna er veldig sultne eller ønsker det. Vi serverer appelsin, mango, eple, melon, banan, gulrot, kålrot, blomkål etc. Alle gruppene har også et varmtmåltid pr. uke. Her blir det fokusert på sunn og variert mat, der det som aller oftest hører grønnsaker til. Vi har en stor lavvo der vi innimellom lager mat som grønnsakwok, fisk og grønnsaker i folie eller lignende. Eller vi lager slike retter på bål i skogen eller i fjæra. Vi holder på å anlegge en grønnsakshage der vi håper vi får litt egne grønnsaker til neste år. P – Vi er begynt å feire bursdagene med fruktfest. Bursdagsbarnet får velge mellom ulike fruktretter. Noen grupper kjører fortsatt varmtmåltid til bursdagene som vi gjorde før, men serverer fruktspyd til dessert etterpå. I – Temaet ble først tatt opp i lederteamet og det ble bestemt at dette ville vi satse på. Deretter tok vi opp blant resten av personalet på planleggingsdagen 25.aug.2011. Vi informerte foreldrene på foreldremøte 3. oktober om at vi er MER-ambassadører, og de har fått utdelt brosjyrene om det. Foreldrene syntes dette var positivt. R – Rapporten er levert. E – En del av de ansatte har fått tatt e-læringskurset. Vi har valgt at kurset skal tas individuelt, og satser på at alle skal ta det før jul 2011.