Hopp til innhold

Søk

2892 søkeresultater

  1. Slik tilbereder du og oppbevarer asparges

    "Asparges skal kokes til konsistensen er såpass fast at kvinnen rødmer, men ikke så myk at mannen blir skamfull!" Men trenger du litt mer konkret informasjon om hvordan du tilbereder denne delikate, grønne stilken og hva du skal se etter når du kjøper, så er det bare å lese videre.

  2. Kjøkkenhygiene

    De vanligste årsakene til matforgiftning er utilstrekkelig oppvarming eller for sen nedkjøling av mat, lagring ved for høy temperatur og slurv med renhold. Ved å følge Mattilsynets råd, unngår du å bli syk.

  3. Sylteråd

    Ønsker du å koke ditt eget hjemmelagde syltetøy i år, men lurer f.eks. på sukkermengde, om du kan doble oppskriften eller hvordan du sjekker om syltetøyet stivner? Her gir vi deg noen enkle råd.

  4. Smoothie - superdrikken

    En nylaget og fløyelsmyk smoothie er leskende og proppfull av sunne næringsstoffer som kroppen din vil jubler over. Gjerne laget av ulike frukter, grønnsaker, urter, nøtter og bær. Smoothie smaker alltid godt, og den tilfører kroppen raskt viktige vitaminer i tillegg til mineraler og fiber.

  5. Smoothie og sommer

    Iskald smoothie på sommeren er forfriskende og godt. Det aller beste er at du kan bruke det du har tilgjengelig av frukt, bær og grønnsaker.

  6. Oppbevaring av løk

    Løk er såpass bra for oss at vi burde spise det mye og ofte. Løken er en av de mest robuste og lagringsdyktige grønnsakene vi har, men det forutsetter at det gjøres på rett måte.

  7. Hold deg frisk med frukt og grønt!

    Det smaker godt å holde seg frisk! Et stort antall undersøkelser viser at høyt inntak av frukt og grønnsaker virker forebyggende på diverse sykdommer.

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
... >