Fagdag 14. mars 2024
Program:
08.30 - Dørene åpnes, lett servering
09.00 - Velkommen ved Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt, direktør Guttorm Rebnes
09.05 Utvikling i frukt og grønt markedet- volum og verditall for 2023 ved Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt, analysesjef Tore Angelsen
09.50 Grøntløftet: hvilke målgrupper retter vi oss mot og hvordan må vi kommuniserer for å få de til å spise mer frukt og grønt mot 2035? Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt, Stiftelsen Norsk Mat ved Kommunikasjonssjef Anne Mette Johnsen.
10.10 «Hvordan få forbruksvekst ved å lære av andre kulturer?» resultater fra Kvalitative dypdykk i segmenter med flerkulturell bakgrunn ved Kantar og Faiza Kassim
10.40 Pause med lunsj servering
11.30 Paneldebatt, tema: “De «utfordrende» småbarnsforeldrene – hvordan når vi ut og hjelper de med å endre vaner?”, debattleder Catrine Fossum. Paneldebatt deltagere; Eirik Lyssand, influenser og småbarnspappa, Norgesgruppen, Kjøpmannshuset Therese Sønneland Jørlo, Kategoriansvarlig frukt & grønt, Bama – Lise Marie Brandstadmoen - leder for helse og ernæring, Coop Norge- Ingvill Størksen, direktør politikk og myndighetskontakt og Green Nudge- daglig leder Samira Lekhal.
12.45 Grøntløftet Markedsføring – kampanjeplaner 2024 ved Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt, Stiftelsen Norsk Mat
13.00 Grøntløftet Dialog og innsikt ved Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt, Stiftelsen Norsk Mat
13.10 Årets konkurranse er i gang, NM i frukt og grønt dagligvare ved Stiftelsen Opplysningskontoret for frukt og grønt, prosjektleder Iselin Sagen
13.30 Slutt