Stem nå: Beste 5 om dagen ambassadør

Bli med å stemme på din favoritt og bidra til å kåre årets "Beste 5 om dagen ambassadør" i NM i frukt og grønt dagligvare. Her hedrer vi de ildsjelene som jobber kreativt og nytenkende med frukt- og grøntkategorien i sin kjede, og som deler sine gode erfaringer med andre. Stem på din favoritt nå og være med på å hylle de som gjør noe helt spesielt for frukt- og grøntbransjen!

Fristen for å stemme var 30.september 2023, kandidater for 2024 blir offentlige 1.mars - Se hvem som vant i 2023 her.

Kandidatene til årets ambassadørpris - stem på din favoritt 

“Beste 5 om dagen ambassadør” er en høythengende pris for mange som jobber med frukt og grønt i dagligvare. Prisen er personlig og har som hensikt å hedre og løfte frem ildsjeler som jobber kreativt og nytenkende med frukt- og grøntkategorien i sin kjede, og som deler sine gode erfaringer med andre.  

Ny publikumspris 

Nytt av året er at også publikum skal få være med å stemme på sin favorittkandidat til “Beste 5 om dagen ambassadør - publikumsprisen”. Denne prisen deles ut i tillegg til “Beste 5 om dagen ambassadør” som kåres av juryen. Til publikumsprisen kan alle kan stemme, både personer fra kjeden, kollegaer, kunder, venner og bekjente. 

Årets nominerte ambassadørkandidater (2023)

Det er kjedene selv som nominerer sine kandidater. Se hvem som er årets kandidater og stem frem din favoritt til publikumsprisen. Det er mulig å stemme helt frem til 30. september. Fristen for å stemme er nå gått ut. 

Maciej Bednarrek - Meny
Dennis Stenberg - Kiwi
Kine Stenhaug - Bunnpris
Jeanette Larsen - Extra
Fehmi Bllata - Coop Obs
Kristina Sviscevskiene - Coop Mega
Ingvar Tengesdal - Rema 1000
Irene Birgitte Olsen - Coop Prix

Meny 

Navn på kandidat: Maciej Bednarrek  

Arbeidsplass: MENY Vøyenenga 

 
Kjedens begrunnelse: Dette er en kandidat som er opptatt av å levere en rå avdeling hver eneste dag. Utrolig blid, engasjert og brenner virkelig for faget. Rått engasjement for at både butikken og kjeden skal løfte seg og selge mer F&G. Leverer en fantastisk avdeling hver dag i hele butikkens åpningstid og er svært god på service/utvalg; Tilfredsstiller så godt det lar seg gjøre å tilfredsstille alle produktønsker fra kunder. Sprer om seg med kunnskap til sine kunder; Tips, bruk og inspirasjon. 

Kiwi 

Navn på kandidat: Dennis Stenberg 

Arbeidsplass: KIWI Bygdøy Allè 

 

Kjedens begrunnelse: Viser et stort engasjement for å levere den beste F&G-avdelingen i KIWI og i sitt nærområde. Jobber hver eneste dag for å bli «best i gata». Er utrolig god på å se hvor han og butikken kan utvikle seg og bli bedre gjennom å søke tilbakemeldinger på seg selv og gi tilbakemeldinger til de rundt seg. Følger alltid avtalte aktiviteter og KIWI sine kampanjer lojalt. I en butikk med lite muligheter for ekstraeksponeringer klarer Dennis tydelig å vise frem hva KIWI markedsfører kombinert med hva som er viktig i nærområdet. 

Bunnpris 

Navn på kandidat: Kine Stenhaug 

Arbeidsplass: Bunnpris Tyholt 

 
Kjedens begrunnelse: Kine har et enormt eierskap til sin avdeling og bidrar til at både Tyholt er blitt kjent for et kjempebra varetrykk og meget god kvalitet på F&G. Hun er krevende ift leveranser og gjør alt hun kan for at Tyholt skal ha Norges beste F&G. Hun deler gjerne av sin kunnskap til andre butikker. Kine er god på sameksponering for å selge mer – enten det gjelder sesongvarer eller inspirerer kundene til å lage ingefær te når man er forkjølet.  Under Kines ledelse av avdelinger har Tyholt vunnet Gull 2 år på rad samt tatt 2 sølv i NM i frukt og grønt dagligvare, så ingen andre kommentarer enn av ja hun har virkelig bidratt for å sette Tyholt på frukt og grønt kartet i dagligvaren.   

Extra 

Navn på kandidat: Jeanette Larsen 

Arbeidsplass: Extra Ringebu 

 

Kjedens begrunnelse: Jeanette liker å ta ansvar og føler at hun bidrar med noe viktig, nemlig at hun hjelper kundene og Coop sine medlemmer med å ta gode og sunne valg i hverdagen. Jeanette viser et ektefølt engasjement for jobben sin som F&G-ansvarlig på Extra Ringebu. Hun er stolt av det hun får til sammen med kollegaene sine, og hun deler ofte eksempler på tiltak de gjør for å fortsette veksten de har på F&G med andre butikker i Extra-kjeden. Noe av det hun liker best med jobben sin er å dele inspirasjon og læring med andre, og hun henter like mye inspirasjon fra andre butikker som hun deler med andre.   

Coop Obs 

Navn på kandidat: Fehmi Bllata 

Arbeidsplass: Obs Tromsø 

Kjedens begrunnelse: Fehmi er en person med dedikasjon for frukt og grønt som er få forunt. Han presser seg selv og grensene på hva som er mulig å få til, og er en stor inspirasjonskilde for både de andre butikkene men også oss som jobber på kjede. Han går det ekstra steget for å lykkes i butikken, noe som han flittig også deler med de andre butikkene. 

Coop Mega 

Navn på kandidat: Kristina Sviscevskiene   

Arbeidsplass: Coop Mega Nærbø 

Kjedens begrunnelse: Kristina har over tid bidratt positivt inn mot kjeden gjennom deling av kunnskap, inspirasjon og matkultur. Kristina har gjennom de siste årene skapt en meget god utvikling på de viktigste nøkkeltallene på egen butikk og har hevdet seg i en rekke interne salgskonkurranser. Hun evner å forholde seg til kjedens konsept, men i tillegg inspirere kunden gjennom egne kreative salgsløsninger. 

 

Rema 1000 

Navn på kandidat: Ingvar Tengesdal 

Arbeidsplass: Rema 1000 Stangeland 

 

Kjedens begrunnelse: Ingvar, som er Kjøpmann, involverer seg i det daglige arbeidet sammen med Frukt & Grøntansvarlig, er offensiv og innovativ. Han er meget god til å teste ut nye måter å selge varer på og til å dele erfaringer med både regionskontor, andre kjøpmenn og Frukt & Grøntansvarlige i regionen.   

Coop Prix 

Navn på kandidat: Irene Birgitte Olsen 

Arbeidsplass: Coop Prix Hell 

Kjedens begrunnelse: Irene er en veldig positiv og brennende engasjert frukt og grønt ansvarlig i Coop Prix kjeden og har jobbet strategisk med avdelingen over mange år. Irene fungerer som ett forbilde for de andre butikkene: Har god kontroll på alle rutiner, arbeidsprosesser og nøkkeltall. Hun har jobbet i Coop siden 2015 og vært med å utvikle Coop Prix Hell fra en butikk som ikke var god på F&G til og ta eierskap og gjøre dette til en destinasjon for kunder som ønsker topp kvalitet og fristende frukt og grønnsaker. Butikken har vært på en utrolig utviklingsreise.