Hopp til innhold

Det kan være vanskelig å finne noe som både er sunt og enkelt, og her slår vi et slag for frukt og grønt som mellommåltid. Svært ofte vil frukt og grønt komme billigere ut enn alternativene. Frukt, bær og grønnsaker krever lite eller ingen tilberedning og kan lett puttes rett i bagen. Bonusen ved å velge frukt eller grønt er at de inneholder vann og fiber som gir metthetsfølelse. Er du i tillegg opptatt av kaloriinnhold vil frukt, bær og grønnsaker være et godt alternativ når du trenger kjapt påfyll. De inneholder lite kalorier, samtidig som de fyller magen, bidrar med massevis av nyttige næringsstoffer, og smaker godt i farta.

Banan er en favoritt blant store og små

Kan spises når som helst, og hvor som helst. Passer i smoothies og fruktsalater, men smaker kanskje aller best akkurat som den er. Kan legges rett i vesken eller bagen, og gir påfyll av energi akkurat når du trenger det. Bananen er en god kilde til vitamin B6 som er viktig for energiproduksjon og dannelse av røde blodceller i kroppen. Banan inneholder også mye kalium som er med på å regulere blodtrykket vårt. I tillegg er den gule frukten full av kostfiber som bidrar til å holde deg mett lenger. Et perfekt mellommåltid på vei hjem fra jobben, før trening eller i løpet av skoledagen!