Presentasjoner fra fagdag 13.mars 2025
Del 1: Innsikt og analyse - godt faktagrunnlag er avgjørende!
Fortsetter den positive framgangen fra forbruksundersøkelsen «5 a day Europe 2024»?
Volum og verditall 2024 ved analysesjef i OFG, Tore Anglesen
Se presentasjonen her
Innsikt og datadrevet vekst
Ved Commercial Director, Hege Witsø-Bjølmer i Tradesolution
Se presentasjonen her
Hvordan opptrer forbrukeren før og under en handlesituasjon i dagligvarebutikken?
Resultater fra ny shopperundersøkelse utført av partner, Tom Aulie i Spirit Gruppen AS
Se presentasjonen her
Del 2: Er samhandling mellom landbruk og helse et viktig premiss for å lykkes med Grøntløftets ambisjoner?
Samtale mellom
- Landbruks- og matminister, Nils Kristen Sandtrøen
- Norges Bondelag - 1.nestleder, Bodhild Fjelltveit
- Norsk Bonde og Småbrukarlag – 1. vara styremedlem, Thomas Harris
- Huseby Gård – produsent, Hans-Albert Huseby
Samtale med Helse og omsorgsdepartementet
Statssekretær, Usman Ahmad Mushtaq
Del 3: Hvordan jobber ulike aktører i verdikjeden for å påvirke forbrukeren i riktig retning?
Hvordan bruker BAMA Erling Braut Haaland som frukt- og grøntambassadør?
Markedsdirektør, Jon Eivind Fornes i BAMA Gruppen AS
Se presentasjonen her
Hvordan har 'Alltid 8' blitt tatt imot av kjeder, butikker og forbrukere, og hva er neste steg?
Leder Kategori og Kampanje frukt, grønt og blomster, Christine Frostmann i Coop og Markedssjef, Ingrid Sanfelt Hansen i Coop Extra
Se presentasjonen her
Hvordan vil kantinegjesten se Grøntløftet i alle ISS kantiner?
Head of Food Product & Performance, Hege Sørlie i ISS
Se presentasjonen her
Aktiviteter for Grøntløftet i 2025 i regi av Stiftelsen Norsk Mat og OFG
Leder for Kommunikasjon og Marked, Silje Thoresen Tandberg i OFG
Se presentasjonen her
Stor motivasjon og drivkraft - velkommen til nye aktører til Grøntløftet
Signering og samtale med nye aktører