Hopp til innhold

Det kan være vanskelig å finne noe som både er sunt og enkelt, og her slår vi et slag for frukt og grønt som mellommåltid. Svært ofte vil frukt og grønt komme billigere ut enn alternativene. Frukt, bær og grønnsaker krever lite eller ingen tilberedning og kan lett puttes rett i bagen. Bonusen ved å velge frukt eller grønt er at de inneholder vann og fiber som gir metthetsfølelse. Er du i tillegg opptatt av kaloriinnhold vil frukt, bær og grønnsaker være et godt alternativ når du trenger kjapt påfyll. De inneholder lite kalorier, samtidig som de fyller magen, bidrar med massevis av nyttige næringsstoffer, og smaker godt i farta.

An apple a day, keeps the doctor away?

Ja, det kan i alle fall ikke skade å spise et eple som én av dine 5 om dagen. Knasende sprøtt og smakfullt, og i mange ulike farger og varianter. Lett å ta med seg, stiller søtsuget og med nyttige næringsstoffer for både små og store. Eplet inneholder kostfiber som gir en god magefølelse, og antioksidanter vi trenger i en travel hverdag. Mye av de gode stoffene i eplet sitter rett under skallet, så det aller beste er å spise eplet akkurat som det er. Et perfekt mellommåltid på vei hjem fra jobben, før trening eller i løpet av skoledagen!