Hopp til innhold

Artikler og temaer

  1. Hvordan bevare vitaminene ved tilbereding?

    Vannløselige vitaminer, spesielt vitamin C, er sårbare vitaminer som lett reduseres ved matlagning. Det kan derfor være lurt å lære seg hvilke tilberedningsmåter som best bevarer vitaminene i frukt og grønnsaker.

  2. Bålforbud i påsken - hva med mat på båtpanne?

    Mange forbinder påskeferie med pølser på bål. I år faller imidlertid påsken så sent at det ikke er lov å tenne bål. Men har du en grill eller en bålpanne i hagen hjemme eller på hytta kan dere lage mye god mat ute.

  3. Det beste påskegodtet

    I påsken skal vi kose oss hver dag. Et fat med oppkuttet frukt og bær er fristende, fargerikt og godt, og gir deg mange gode næringsstoffer samtidig som du koser deg. Da er det også plass til en liten sjokoladebit eller en kokosbolle på fatet av og til.

  4. Barnas beste matpakker

    Tips til fargerike og sunne matpakker til barna.

  5. Årets frukt- og grønt-ambassadør

    Ambassadører, ildsjeler eller hverdagshelter. Kjært barn har mange navn, men at det er mange mennesker ute i handelen som gjør en god innsats for økt salg av frukt, bær og grønnsaker hver eneste dag er helt sikkert.

  6. Salater i matboksen

    Lag en spennende salat til lunsj. Fyll matpakken med farger og alle dine favoritter.

  7. Derfor er vitamin K viktig

    Vitamin K er et fettløselig vitamin som svært få har kjennskap til. Det er ikke så rart, de aller fleste får i seg nok vitamin K. Mangel kan likevel forekomme og hyppig neseblødning er et av de vanligste symptomene.

  8. Matpakker trenger ikke å være kjedelige

    Norge er et matpakkeland. Men matpakke trenger ikke å være kjedelig. Få tips til fargerike matpakker her.